• Slide

    INFORMATION SAMT FRÅGOR OCH SVAR MED ANLEDNING AV

    COVID-19/CORONA

2020-03-20

Till er som har en inplanerad studentskiva med Skolfest 2020

Hej!

Med anledning av rådande tider, där vi befinner oss i en minst sagt speciell situation, vill vi informera er om att vi på Skolfest följer Folkhälsomyndigheternas restriktioner. Många hör av sig till oss och undrar om deras studentskivor blir av eller inte, varför vi går ut med detta klargörande.

Myndigheterna har infört ett förbud om allmänna sammankomster över 500 personer. Detta omfattar inte din studentskiva då den dels kategoriseras som en privat tillställning men också har ett betydligt lägre gästantal. Naturligtvis kommer vi att vara särskilt restriktiva med att det senare uppfylls.

Med detta sagt ser vi fram emot att se till så er studentskiva blir en fin och säker upplevelse. Vi kommer säkerställa såväl handsprit samt restaurangens egenrutiner gällande hygien – för oss är våra kunders säkerhet och hälsa av allra högsta prioritet.

Vi har såklart förståelse för att ni har många frågor och vi kommer besvara er så snabbt vi bara kan. Vår högsta prioritet är att du ska vara nöjd med din kundupplevelse hos oss. På grund av hög arbetsbelastning har vi inte möjlighet att besvara upprepade frågor från föräldrar och övriga elever utan önskar om förståelse att vi endast kan kommunicera med ansvariga kontaktpersoner. Allt för en så effektiv hantering som möjligt.

Vi har identifierat de vanligaste frågorna och svaren finner ni nedan. Om du vill komma i kontakt med oss, vänligen maila till marika@skolfest.se – vi ber er dock om förståelse för en längre svarsfrekvens än vanligt. Men lugn – vi återkommer och ska hjälpa dig!

Hälsningar,
Teamet på Skolfest

FRÅGOR OCH SVAR

Jag har bokat en studentskiva, kommer den att bli av?
Ja om ni önskar det. Vi följer Folkhälsomyndigheterna och deras restriktioner om bland annat förbud mot allmänna sammankomster på över 500 personer. Vår verksamhet omfattas inte av detta, och vi ser fram emot att se till att du får en säker och härlig studentskiva!

Jag har bjudit in en middagsgäst som visat sig vara i riskgrupp, måste jag stå för den personens kostnader?
Självklart inte. Om det är en person som är i en riskgrupp ska hen enligt Folkhälsomyndigheterna hålla sig hemma. Vänligen informera oss senast tre dagar före middagen om någon uteblir.

Kan jag boka om vår studentskiva till ett senare tillfälle?
Ja det går bra. Ansvarig kontaktperson i klassen får gärna maila marika@skolfest.se senast tre dagar innan planerad studentskiva så ska vi hitta ett datum som passar bättre.

Jag vill boka av min studentskiva, vad är det som gäller?
Det går bra att boka av enligt det bokningsavtal som vi kommit överens om. Du behöver då skicka in en skriftlig avbokning till marika@skolfest.se.

Varför måste jag betala en avgift för att boka av?
Vi går efter vårt överenskomna bokningsavtal, hoppas du har förståelse för att vi behöver ersättning för den tid vi hittills lagt ned.

Finns det ökad hygien på restaurangen?
Absolut – vi har tät kontakt med samtliga av våra samarbetspartners och restauranger för att se till att de håller den allra högsta hygien i form av handdesinfektion och egenrutiner bland personalen.

Vad händer om riktlinjerna ändras så att studentskivan inte kan genomföras?
Vid förbud från myndigheter och regeringen som gör att vi inte kan genomföra bokade studentskivor kommer berörda arrangemang bokas om till ett senare tillfälle när förbudet har upphört.

Hur kommunicerar ni inför varje studentskiva?
Viktig information som rör våra studentskivor kommuniceras via mail till samtliga kontaktpersoner. För studentskivor som är inbokade de närmaste 2 – 3 veckorna eller före påsklovet, sker kommunikation via samtal, sms och mail för att förbereda genomförandet som vanligt.

För allas kännedom är det bra att känna till att vi på grund av hög arbetsbelastning inte har möjlighet att besvara upprepade frågor från föräldrar och övriga elever utan önskar om förståelse att vi endast kan kommunicera med ansvariga kontaktpersoner. Allt för en så effektiv hantering som möjligt.

Hur prioriterar ni vilka studentskivor som får information?
Viktig information som gäller samtliga studentskivor kommuniceras via mail till samtliga kontaktpersoner vid behov.
Därefter behöver vi fokusera på bokningar i den turordning studentskivan är bokad, vi hoppas ni har förståelse för det. Detta kan innebära att studentskivor bokade i slutet av maj kan få en något längre svarsfrekvens. Men lugn – vi kommer att besvara dina frågor.

Gilla oss på Facebook! Vi kommer dig tillbaka.
Få exklusiva erbjudanden och andra supertrevliga trevligheter!